logo

FÖR FÖRETAG SOM VILL FÅ EN NY STRÖM AV KUNDER TILL SIN WEBBPLATS: 

“Hur du kan lägga till en helt ny trafikälla som levererar nya kunder varje dag - utan att ens äga en videokamera eller filmkunskaper”

STARTA VIDEON ovan för att se hur du enkelt når din målgrupp, "stjäl" konkurrenters kunder och kan få en stor del annonsvisningar helt gratis på världens näst största sökmotor!

I videon ovan visade jag några av alla spännanande saker du kan göra med YouTube annonsering - men med min nya Tube Ads Masterclass så visar jag dig också precis HUR du gör steg för steg.

Under en begränsad tid kan du lägga beslag på en unik samling videolektioner där jag dokumenterat steg-för-steg så du enkelt kan följa när vi avslöjar hur vi når våra målgrupp, skapar annonser som konverterar och inställningarna för kampanjerna.


Lär dig YouTube Ads strategierna och verktygen som även kan öka din försäljning.

Enkel video (med rätt manus) från min smartphone genererar 2419 konverteringar för 22,22 kr/st!

Här är varför du borde lägga till YouTube annonsering nu direkt!

Här hittar du några av anledningarna till varför jag tycker att du skall lägga till YouTube annonsering...

Facebook-annonsörer vill inte vara begränsad till EN annonskanal.

Allt för många har fått erfara hur riskabelt det kan vara att ha alla "ägg" i en korg om du enbart annonserar på Facebook eller tvärtom. Eller ännu värre du kanske tillhör dem som fått ditt annonskonto avstängt av Facebook och måste hitta alternativa vägar till framtida kunder.

Jag vet företag som blivit av med 50-75% av sina intäkter över en natt när detta har hänt. 
Vissa säger att den värsta siffran för ett företag är ETT. Finnas på ETT enda annonsnätverk, en enda trafikkälla, en enda annons en enda kund… en enda av vad som helst.

Vill inte betala en byrå/kosult 10 000 - 20 000 kr/mån för att sköta enkla kampanjer

Anledningen till varför man gärna gör det är för att man inte har har tid att lista ut hur YouTube-annonsering fungerar på ett bra sätt. Men det är precis därför jag har tagit fram Tube Ads Masterclass så att vem som helst kan förstå hur det fungerar och hur man sätter upp en smarta kampanjer som är lätt att hantera. Du kan du använda dem pengarna att annonsera för istället!

När annonsering på Google och Facebook samverkar så får du bättre resultat.

Detta fenomen är något som både annonsörer på Facebook och Google ofta missar. Du kan t.ex. öka kännedomen om dina produkter och varumärke på Youtube och sedan stänga affären med Retargeting på Facebook/Instagram och vice versa. Om du vill få fler leads, konverteringar och försäljningar så ser du till att dessa plattformar används ihop för att förbättra dina resultat.

Väldigt många på YouTube är där för att "lära sig" saker (högre intresse)

Personer som hänger på YouTube är vana vid att se på långa videor och är inte lika otåliga som personer på Facebook, Instagram och TikTok. En person som har sett din video i tre minuter är i regel av högre "kvalitet" än någon som nyfikenhets-klickat från Instagram. Eftersom de då känner till ditt företag och vad du gör bättre innan de landar på din webbplats.

Det är fortfarande låg konkurrens bland annonsörer på YouTube.

80% av 18-49 åringar besöker YT varje månad - och 68% av företagare använder YouTube för att hjälpa dem att fatta ett köpbeslut. Men knappt 9% av dem annonserar där idag (ännu iaf). Så nu har du chansen att få billiga annonsvisningar till instresserade personer.

Du får många annonsvisningar helt gratis på världens näst största sökmotor!

YouTubes överhoppningsbara videoannonser visas när man startar ett videoklipp men till skillnad från Facebook så betalar du inget alls (dvs gratis branding) om någon klickar på “skippa annons” eller om de inte ser längre än 30 sekunder på din video. Mao kan du få sagt det du vill på mindre än 30 sekunder så kan annonsera till potentiella kunder gratis. Bara det är en anledning att starta med YouTube annonsering snabbast möjligt.

LÅT MIG PRESENTERA - TUBE ADS MASTERCLASS

Här är de enkla videolektionerna som hjälper dig att få en ny kanal med trafik och kunder till din webbplats - snabbt!

Introduktion & mindset för att skapa annonskampanjer på Google och Youtube.
(20 min :30 sek)

Vad vi skall gå igenom i Masterclassen.
(1:59)

Introduktion till YouTube annonsering
(3:39)

Sanningar och myter om YouTube annonsering
(2:20)

Lönsamma målgrupper på YouTube (del 1)
(8:13)

Lönsamma målgrupper på YouTube (del 2)
(4:47)

Vilka målgrupper skall vi välja först?
(2:05)

Skapa Custom Affinity målgrupper
(4:07)

Skapa liknande (similar) målgrupper
(4:08)

Annonsformaten som fungerar bäst på YouTube
(4:35)

Vad skiljer sig med YouTube annonser och andra annonskanaler
(5:25)

Vinnande annonser - 1. Röda Tråden
(3:16)

Vinnande annonser - 2. Kroken
(7:56)

Vinnande annonser - 3. Kvalificering
(1:30)

Vinnande annonser - 4. Fördelar
(7:39)

Vinnande annonser - 5. Call to action
(3:54)

Vi skapar YouTube kampanjer från början till slut
(12:32)

Och några hemliga bonusar!

Klicka och få tillgång till videolektionerna om några sekunder och din första kampanj igång inom någon timma med min hjälp!

Multi Layer Image
Multi Layer Image

Utbildade om Google Ads redan 2009


Jag har jobbat i stort sett heltid med digital marknadsföring sedan 2009. Jag skapade mina första kurser då, med fokus på just Google och Google Annonsering (se bilden min Adwords kurspå DVD :).

Hoppar vi fram i tiden så har jag jobbat på en hel del olika företag både på byråer där vi tagit hand om andra kunders annonsering eller på företag där jag varit ansvarig för digital marknadsföring på ett och samma företag. Då har alltid Google annonsering varit med. Med andra ord så har jag jobbat längre tid med Google annonsering än Facebook ads.

Multi Layer Image
Multi Layer Image

Om Jonas Carlström


Med tidigare arbetsgivare som Mat.se, NA-KD.com och Star Republic, är Jonas Carlström ett känt namn för många inom e-handeln. Sedan ett par år tillbaka driver han bl.a. den egna satsningen Paidsocial Academy på webbplatsen Paidsocial.se.

Förutom att ha utbildat och coachat hundratals e-handlare och entreprenörer, så har han nyligen delägare i e-handels startups som MWH of Sweden och Kim Denzler Underwear.

Jonas har bl.a. skrivit innehåll eller varit talare på:

Här är vad några av våra kunder säger...

Lägg till en ny ström av trafik och kunder till din webbplats idag!

Klicka och få tillgång till videolektionerna om några sekunder och din första kampanj igång inom någon timma med min hjälp!

Coachar e-handlare & entreprenörer att överträffa sina mål med annonsering på sociala medier.

PINK FROG MARKETING AB
Göteborgsvägen 88, 433 66 Sävedalen
Sverige


Den här webbplatsen är inte en del av Facebooks webbplats eller Facebook Inc/Meta Inc. Dessutom är denna webbplats INTE erkänd av Facebook på något sätt. FACEBOOK är ett varumärke som tillhör Meta, Inc.
ENG: This site is not a part of the Facebook website or Facebook Inc/ Meta Inc.. Additionally, This site is NOT endorsed by Facebook in any way. FACEBOOK is a trademark of Meta, Inc.


 

COPYRIGHT 2022 PAIDSOCIAL.SE, ALL RIGHTS RESERVED.

 

Se videon och få PDF:en från presentationen

Please fill all the required fields!
Please accept terms and conditions to proceed

Du får även vårt nyhetsbrev så du kan bli den smartaste marknadsföraren i rummet. :)

Please wait